Ga naar hoofdinhoud
(0)85-0218180
(0)23–2210004

Veel gestelde vragen
Turkije visum

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op

Algemene vragen

Wat is een E-visum Turkije?

Het elektronische e-visum vervangt het fysieke visum Turkije. Dit visum was voorheen te koop op het vliegveld van Turkije. U ontvangt dit digitale visum, na het invullen van de benodigde gegevens, automatisch per e-mail. Vervolgens kunt u dit e-visum uitprinten of via uw smartphone of tablet tonen aan de immigratiedienst.

Kan ik het visum kopen op het vliegveld

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk een visum te kopen op het vliegveld. Wilt u Turkije binnen reizen dan dient u vooraf online een e-visum aan te vragen.

Wat is het voordeel van het e-visum Turkije?

Voorheen diende men het visum op het vliegveld van Turkije te kopen waardoor er flinke wachtrijen konden ontstaan. Doordat men nu vooraf het e-visum kan aanvragen is dit verleden tijd en kan men na aankomst direct doorlopen.

Bovendien kunt u op vertrouwde manier betalen via uw eigen bank, Paypal, iDeal, bancontact of creditcard.

Hoe en wanneer ontvang ik mijn visum Turkije?

Na het indienen krijgen wij binnen 24 uur bericht, in de praktijk gebeurd dit vaak al dezelfde dag. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, sturen wij u de bevestiging  per mail.

Het is handig dit visum uit te printen en mee te nemen op reis (in uw handbagage), het kan namelijk voorkomen dat de immigratiedienst van Turkije, bij de paspoortcontrole, hiernaar vraagt. Dit gebeurt echter zelden daar de douanebeamte door de digitale koppeling van het paspoortnummer en het e-visum al kan zien dat u een visum heeft.

Hoe lang is het visum Turkije geldig?

Het visum Turkije heeft een geldigheidstermijn van 180 dagen die ingaat op de aankomstdatum die u aangeeft op het aanvraagformulier, gedurende deze periode mag u 90 dagen, aaneengesloten of verdeeld over meerdere reizen, in Turkije verblijven.

Kan ik meerdere keren naar Turkije reizen met mijn e-visum?

Ja, u kunt zo vaak u wilt Turkije inreizen binnen de 180 dagen dat het e-visum geldig is.

Kan een ander mijn e-visum gebruiken?

Nee, het e-visum is persoonlijk en niet overdraagbaar aan anderen.

Mag ik met dit e-visum Turkije werken?

Nee, een voorwaarde voor het verkrijgen van een e-visum voor Turkije is dat u niet, in dienstverband, gaat werken bij een Turkse organisatie. In Turkije werken met een e-visum mag alleen als u dat doet in dienstbetrekking bij een organisatie die niet in Turkije is gevestigd.

Het maken van een zakenreis in dienstverband van uw Nederlandse of Belgische werkgever is dus wel mogelijk met een online aangevraagd e-visum.

Moet ik een e-visum aanvragen als ik met mijn cruise naar Turkije ga?

Dat ligt er aan, in het geval u de stad waar de boot aanlegt niet verlaat heeft u geen e-visum nodig. Wenst u de stad te verlaten dan dient u wel een e-visum aan te vragen. Vraag aan de verantwoordelijke van de cruise naar meer informatie om problemen te voorkomen.

Wat kost het visum voor Turkije?

De kosten voor het e-visum voor Turkije bedragen € 39,50

Dit is inclusief verwerkingskosten, consulaire kosten ,transactiekosten(bij iDeal/bancontact betaling) en btw. Ook kunt u gebruik maken van een spoedprocedure waarbij ook een toeslag berekend zal worden. De hoogte van deze toeslagen is afhankelijk van de gewenste levertijd en visumtype. Informatie over de toeslagen en tarieven kunt u vinden op de pagina kosten van het visum Turkije.

Indien uw e-visum Turkije onverhoopt wordt afgewezen ontvangt u van ons binnen 10 werkdagen het gehele bedrag retour.

Moet ik op de exacte data naar Turkije reizen die ik op mijn aanvraag heb aangegeven?

Nee, dat hoeft niet, Let wel : U mag alleen reizen binnen de geldigheidsdata vermeld op het visum voor Turkije. Ook dient uw paspoort bij aankomst nog 150 dagen geldig te zijn en een ID-kaart minimaal het hele verblijf in Turkije. Als u uw reis heeft gewijzigd en deze niet meer binnen de geldigheid van het visum valt, dient u een nieuw visum aan te vragen.

 

Over het aanvragen van het e-visum voor Turkije

Hoe vraag ik een e-visum Turkije aan?

Een e-visum kan alleen online aangevraagd worden. Om het e-visum aan te vragen kunt u eenvoudig ons online aanvraagformulier op deze website invullen. Na het invullen wordt u doorverwezen naar onze betaalpagina vanwaar uit snel en eenvoudig kan worden betaald met IDeal, Paypal, Bancontact of Creditcard.

Zodra de betaling is voldaan nemen wij uw aanvraag in behandeling. U ontvangt altijd, binnen 72 uur(checkt u ook uw map ongewenste post), een e-mail waarin wordt vermeld of uw e-visum is goedgekeurd dan wel afgekeurd.

Hoe ver voor de reis kan/mag ik het e-visum voor Turkije aanvragen?

U kunt het e-visum voor Turkije al aanvragen alvorens u uw 333travel of accommodatie heeft geboekt. Doorgaans ontvangt u het e-visum al binnen een paar dagen voor de zekerheid raden wij aan uw aanvraag minimaal een week voor vertrek in te dienen.

Als u al op korte termijn naar Turkije vertrekt kunt u ook gebruik maken van onze spoedprocedure die gemiddeld binnen een uur wordt toegekend. Echter kan er nooit garantie worden gegeven op de levertijden, daar de overheid van Turkije zich het recht behoudt aanvragen handmatig te controleren alvorens goed te keuren, wat in zeldzame gevallen(ook spoedaanvragen) kan leiden tot enige vertraging.

Is het mogelijk een visum aan te vragen voor iemand anders?

Ja, dit is mogelijk , Hiervoor dient u alleen te beschikken over de reisinformatie en de paspoortgegevens van de betreffende reiziger(s).

Moeten kinderen ook een visum voor Turkije aanvragen?

Ja, er dient een apart e-visum aangevraagd te worden voor uw kind, ook als deze staat bijgeschreven in het paspoort van een van de ouders. Met één aanvraagformulier kunnen meerdere visums aangevraagd worden, in dit geval dient u voor het kind de paspoort gegevens van de ouder die het kind in het paspoort heeft staan te gebruiken.

Is mijn visum nog geldig bij een nieuw paspoort of ID-kaart?

Als u een nieuw paspoort of identiteitsbewijs heeft ontvangen na het toekennen van uw visum dan dient u opnieuw een visumaanvraag te doen. Het visum en paspoort/identiteitsbewijs zijn middels het paspoort/identiteitsbewijsnummer aan elkaar gekoppeld en dienen dus overeen te komen.

Een visum aangevraagd met uw oude paspoort/identiteitsbewijs is dus niet meer geldig.

Kan ik met een identiteitskaart-ID-kaart een e-visum Turkije aanvragen?

Ja, een e-visum Turkije is bij ons eenvoudig online aan te vragen met een geldig identiteitsbewijs(ID-kaart), let u er wel op dat deze ID-kaart nog minimaal geldig is uw gehele verblijf in Turkije.

Is een e-visum Turkije met spoed aan te vragen?

Ja,Als u met spoed een e-visum nodig hebt hoeft u alleen, op het online aanvraagformulier, de optie “spoed” aan te vinken. Als u deze spoedaanvraag indient zal deze direct in behandeling worden genomen en zult u doorgaans binnen een uur het e-visum toegekend krijgen, let wel : dit is een gemiddelde levertijd en hier kan geen garantie worden gegeven, in uitzonderlijke gevallen kan ook een spoedaanvraag pas na 72 uur uitsluitsel geven.

Ik ben Statushouder, kan ik een e-visum Turkije aanvragen?

In Nederland wonende statushouders die in het bezit zijn van een verblijfsvergunning kunnen géén e-visum aanvragen. Alleen bij een officieel afgegeven Nederlands paspoort of ID-kaart mag een reiziger een e-visum aanvragen.

Bent u een statushouder met wel een verblijfsvergunning maar geen Nederlands paspoort, dan is het alleen mogelijk om met een visum naar Turkije te reizen.

Benodigde documenten en gegevens

Welke informatie is nodig voor een e-visum Turkije?

Het e-visum Turkije aan vragen is eenvoudig, u hoeft alleen het online aanvraagformulier in te vullen, belangrijk hierbij is om alvast uw paspoort of ID-kaart en uw betaalpas/creditcard bij de hand te hebben.

Controleert u voor de aanvraag wel of u voldoet aan de voorwaarden van het e-visum.

Waar moet mijn paspoort-ID-kaart aan voldoen?

Alle paspoorten en ID-kaarten uitgegeven door de Nederlandse of Belgische overheid voldoen aan de voorwaarden gesteld door Turkije. Wel moet het paspoort nog minimaal 150 dagen geldig zijn vanaf het moment dat de reiziger in Turkije aankomt, de ID-kaart moet minimaal het gehele verblijf in Turkije geldig zijn.

Hier leest u meer over de voorwaarden waaraan u moet voldoen om een aanvraag in te dienen.

Ik heb de Belgische nationaliteit en ik heb geen Burgerservicenummer (BSN). Wat moet ik invullen?

U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).

Staat er een O(de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?

Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.

Moet ik al 333travel en een accommodatie geboekt hebben voor ik het e-visum aanvraag?

Nee, u kunt alvorens u een ticket en verblijfplaats heeft geregeld het e-visum Turkije aanvragen.

Het wijzigen of annuleren van een aanvraag

Ik heb iets fout ingevuld,wat te doen?

In dit geval neemt u zo snel mogelijk contact met ons op om aan te geven wat er niet op orde is. Of uw visumaanvraag nog kan worden gecorrigeerd is afhankelijk van de aard van de fout en wat de status van uw aanvraag is.

Kan mijn aanvraag nog geannuleerd worden?

Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw e-visumaanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling  vanaf dat moment niet meer mogelijk.

Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe aanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen geheel voor uw eigen rekening.

Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn e-visum?

Wordt uw e-visumaanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw e-visum.

Overige vragen

Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?

Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw aanvraag over het E-visum Suriname.

Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact met ons op te nemen.

Back To Top