Algemene vragen
Wat is een E-visum Suriname?
De elektronische Suriname E-toeristenkaart vervangt de fysieke toeristenkaart. Hierdoor hoeft u voor een verblijf van 90 dagen voor toeristische- of zakelijke doeleinden niet meer naar het consulaat van Suriname. Met de Suriname E-toeristenkaart kunt u slechts 1 maal het land inreizen. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling, ontvangt u van ons het Suriname E-toeristenkaart en kunt u op reis.
Kan ik ook bij familieleden of vrienden in Suriname verblijven?
Ja, dat is mogelijk, hierbij hoeft u alleen, op het aanvraagformulier, de volledige naam en het adres van betreffende familie/vrienden te vermelden.
Heb ik een ander soort E-visum nodig voor mijn vakantie of zakenreis naar Suriname?
Nee, voor zowel een vakantie als een zakelijke reis (maximaal 90 aaneengesloten dagen) naar Suriname volstaat de elektronische Suriname E-toeristenkaart, wel dient men voor een zakelijke reis meer documenten aanleveren, te weten: een uitnodigingsbrief en een bewijs van bedrijfsregistratie.
Hierover kunt u meer lezen bij Benodigde documenten en gegevens.
Moeten kinderen ook een E-visum voor Suriname aanvragen?
Indien u reist met minderjarige kinderen dient u rekening te houden met een aantal extra regels. Kinderen moeten een eigen reisdocument hebben en mogen niet meer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders. Daarnaast voert de Koninklijke Marechaussee uitgebreide controles uit om mogelijke internationale kinderontvoeringen te voorkomen. Reist u met een kind naar het buitenland waarover u gezamenlijk het gezag heeft of waarover u geen gezag heeft? Dit formulier kunt u gebruiken om aan te tonen dat u toestemming heeft van de personen die het gezag over het kind hebben om met het kind naar het buitenland te reizen. Meer informatie kunt u vinden op de website van de rijksoverheid.
Hoe lang mag ik blijven in Suriname?
Voor de E-toeristenkaart geldt een maximale verblijfsduur van 90 aaneengesloten dagen.
Voor de elektronische zakenkaart met meerdere inreizen geldt een maximale verblijfsduur van 60 dagen.
Hoe veel keer mag ik Suriname inreizen met mijn E-visum?
Met de E-visum voor zowel toeristische als zakelijke doeleinden, met een geldigheidsduur van 90 dagen, geldt een éénmalige inreis.
Wilt u meerdere malen Suriname inreizen dan dient u een multiple-entry toeristen/zakelijk E-visum aan te vragen, Let op: deze kaart heeft een geldigheidsduur van 60 dagen.
Moet ik op de exacte data naar Suriname reizen die ik op mijn aanvraag heb aangegeven?
Nee, dat hoeft niet, Let wel : U mag alleen reizen binnen de geldigheidsdata vermeld op het E-visum voor Suriname. Als u uw reis heeft gewijzigd en deze niet meer binnen de geldigheid van het E-visum valt, dient u een nieuw E-visum aan te vragen.
Wat kost het E-visum voor Suriname?
De kosten voor het E-visum voor Suriname bedragen voor het toeristisch/zakelijk single-entry visum ( 90 dagen geldig ) € 84.95.
De kosten voor het multiple-entry(60 dagen geldig) E-visum voor zowel zakelijke als toeristische doeleinden € 104.95
Dit is inclusief verwerkingskosten, consulaire kosten ,transactiekosten(bij iDeal/bancontact betaling) en btw.
Over het aanvragen van het E-visum voor Suriname
Hoe vraag ik een E-visum voor Suriname aan?
De procedure voor de aanvraag van het E-visum voor Suriname begint bij ons eenvoudig online. Hiervoor opent u het online aanvraagformulier. Na alle gegevens van de betreffende reiziger(s) ingevuld te hebben kan de aanvraag, zeer eenvoudig, worden betaald. Dat is mogelijk met iDeal, Bancontact, Paypal of met Creditcard. Als de betaling is afgerond ontvangt u ( binnen maximaal 1 uur) een e-mail van ons met instructies over het aanleveren van de benodigde documenten.
Mijn E-visum voor Suriname is aangevraagd maar ik heb geen e-mail ontvangen, wat nu?
Heeft u na het voldoen van de betaling van uw E-visum , niet binnen een uur een e-mail van ons ontvangen , check dan eerst de map ongewenste post (spambox). Ook daar geen e-mail ontvangen? Neemt u dan contact met ons op, telefonisch dan wel per e-mail, via de contactpagina.
Hoe ver voor de reis kan/mag ik het E-visum voor Suriname aanvragen?
De aanvraag van het E-visum voor Suriname is mogelijk tussen de 90 dagen en ongeveer een week voor het vertrek , dit is afhankelijk van het door u gekozen visumtype. Om er zeker van te zijn dat het E-visum tijdig wordt toegekend raden wij u aan de aanvraag enkele weken voor het vertrek in te dienen. Op de pagina met levertijden kunt u hierover meer informatie vinden.
Overige voorwaarden van het visum voor Suriname kunt u hier bekijken.
Is het mogelijk om een groepsaanvraag in te dienen?
Ja, het is mogelijk om op één aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die samen naar Suriname reizen. Doordat veel gegevens slechts eenmaal ingevuld hoeven te worden kan dit veel invulwerk besparen.
Hoe verzend ik mijn paspoort en documenten?
Het aanvragen van het E-visum verloopt geheel digitaal, na het insturen van uw aanvraag en het afronden van de betaling nemen uw aanvraag in behandeling en sturen wij u (binnen maximaal 1 uur)een e-mail.
In deze e-mail vind u alle instructie over hoe en welke documenten u dient te up-loaden.
Wanneer en hoe moet ik betalen?
Na het indienen van het online aanvraagformulier dient u de betaling te voldoen. Dit kunt u doen met: iDeal, Paypal, Bancontact of creditcard. Indien er een toeslag gerekend wordt voor de door u gekozen ophaal- en/of verzendmethode wordt deze direct bij het totaal bedrag opgeteld.
Kan een bestaand E-visum voor Suriname verlengd worden?
Nee, het is niet mogelijk een E-visum te verlengen, als de geldigheidsduur van uw E-visum verloopt of u wilt( bij een single-entry E-visum) het land opnieuw betreden dient u nieuw E-visum aan te vragen.
Benodigde documenten en gegevens
Welke gegevens en documenten moet ik aanleveren voor de aanvraag?
Welke gegevens en documenten u moet aanleveren hangt af van uw reisdoel (toeristisch of zakelijk), het aantal benodigde inreizen in Suriname. Na dat u de online aanvraag van het visum voor Suriname heeft ingediend ontvangt u van ons een persoonlijke e-mail met instructies voor het aanleveren van de benodigde documenten voor uw situatie.
Ook kunt u op deze pagina, zelf nagaan welke documenten dat zullen zijn.
Waar moet mijn paspoort aan voldoen?
Het paspoort moet nog minimaal zes maanden geldig zijn bij iedere inreis van Suriname. Het paspoort dient minstens één lege pagina te bevatten.
Tevens moet het paspoort vrij zijn van hoesjes en/of omslagen, deze graag verwijderen alvorens naar ons op te sturen.
Hoe lever ik mijn pasfoto en paspoortscan aan?
Nadat de betaling van het visum Suriname is voldaan wordt u doorgestuurd naar de uploadpagina. Hier kunt u voor elke reiziger een pasfoto en paspoort uploaden, dit is zeer eenvoudig met de aangeleverde uploadtool op betreffende pagina. De meest gangbare bestandformats en bestandgroottes zijn te gebruiken. Na dat u de bestanden hebt ge-upload kunt u de afbeelding croppen/uitsnijden opdat het juiste deel van de afbeelding overblijft.
taat er een O(de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?
Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.
Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.
Zijn er vereisten aan mijn pasfoto?
De pasfotoscan dient van hoge kwaliteit en in kleur met een witte achtergrond te zijn. In de afgelopen 6 maanden genomen te zijn, zonder bril. Hoofdbedekking is op de pasfoto alleen toegestaan indien dit uit religieuze overweging is : Het zichtbaar zijn van het gehele gelaat is dan wel een vereiste.
Moeten er al overnachtingen en 333travel geboekt zijn alvorens ik het E-visum Suriname aanvraag?
Voor de aanvraag van een E-visum Suriname dient u een kopie van uw vluchtschema, waarop de retourvlucht of doorreis staat vermeld, alsmede een hotelbevestiging onder de naam van de aanvrager aan te leveren.
Aan welke eisen moet een uitnodigingsbrief voldoen?
Een uitnodigingsbrief is een vereiste als u zakelijk naar Suriname reist, deze brief moet op bedrijfspapier geschreven zijn(een kopie is toegestaan), de naam van de aanvrager bevatten, de reden van de reis specificeren, het aantal gewenste inreizen aangeven, en de benodigde duur van het visum bevatten.
De ondertekenaaar van deze brief dient ook een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs aan te leveren.
Aan welke eisen moet een bedrijfsregistratie voldoen?
Voor het indienen van een zakelijk E-visum dient u een bewijs van bedrijfsregistratie aan te leveren, hieronder wordt verstaan: een uittreksel van de Surinaamse kamer van koophandel van het uitnodigende bedrijf in Suriname.
Ik heb de Belgische nationaliteit en ik heb geen Burgerservicenummer (BSN). Wat moet ik invullen?
U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).
Het wijzigen of annuleren van een aanvraag
Ik heb iets fout ingevuld of aangeleverd, wat te doen?
In dit geval neemt u zo snel mogelijk contact met ons op om aan te geven wat er niet op orde is. Of uw visumaanvraag nog kan worden gecorrigeerd is afhankelijk van de aard van de fout en wat de status van uw aanvraag is.
Kan mijn aanvraag nog geannuleerd worden?
Na het ontvangen van uw paspoort-scan en de overige documenten nemen wij uw aanvraag in behandeling. Vanaf dat moment is het annuleren van de aanvraag niet meer mogelijk. Wilt u uw aanvraag annuleren alvorens u uw paspoort en documenten hebt aangeleverd neem dan contact met ons op telefonisch dan wel per e-mail.
Overige vragen
Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?
Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.
Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.
Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?
Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw aanvraag over het E-visum Suriname.
Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact met ons op te nemen.