Ga naar hoofdinhoud
(0)85-0218180
(0)23–2210004

Veel gestelde vragen
Curaçao visum

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op

Algemene vragen

Heb ik een visum nodig voor Curaçao?

Per oktober 2019 is het voor alle reizigers vanuit de EU verplicht om voor vertrek een digitale autorisatie aan te vragen voor Curaçao. Vroeger was het mogelijk om een Embarkation en Disembarkation (ED card) in het vliegtuig onderweg naar Curaçao in te vullen. Tegenwoordig is dit niet meer mogelijk en bent u verplicht voorafgaand aan uw reis een Digital Immigration Card online aan te vragen. Dit digitale visum betreft een online autorisatiebrief, waarmee u de grenzen van Curaçao mag betreden. Dit e-visum kunt u snel en eenvoudig aanvragen via deze website

Wat is de Digitale Immigratiekaart?

De Digitale Immigratiekaart is een verplicht digitaal formulier voor iedere bezoeker van Curaçao die als toerist, zakenreiziger of voor familie/vrienden bezoek en niet langer dan 30 opeenvolgende dagen en niet meer dan 180 dagen per jaar op Curaçao verblijft.

Wat is het voordeel van de Digitale Immigratiekaart Curaçao?

Het grootste voordeel van de Digitale Immigratiekaart merkt u bij de douane in Curaçao, hier mogen passagiers met de online ingevulde Digitale Immigratiekaart door de E-gates. Dit gaat vele malen sneller dan de wachtrij van passagiers die de papieren versie van de ED-kaart hebben ingevuld in het vliegtuig.

Moeten kinderen ook een Digitale Immigratiekaart aanvragen?

Ja, iedereen die meereist, ongeacht de leeftijd, dient een Digitale Immigratiekaart aan te vragen. Dit betekend dat iedereen daarom ook dient te beschikken over een eigen paspoort (kinderen dus niet bijgeschreven in het paspoort van een ouder/voogd), waar het visum in komt te staan.

Hoe lang mag ik blijven in Curaçao?

Per bezoek mag u maximaal 90 dagen aaneengesloten en tot maximaal 180 dagen per kalenderjaar in Curaçao verblijven.

Over het aanvragen van de Digitale Immigratiekaart

Hoe vraag ik een Digitale Immigratiekaart aan?

De procedure voor de aanvraag van de Digitale Immigratiekaart begint bij ons eenvoudig online. Hiervoor opent u het online aanvraagformulier. Na alle gegevens van de betreffende reiziger(s) ingevuld te hebben kan de aanvraag, zeer eenvoudig, worden betaald. Dat is mogelijk met iDeal, Bancontact, Paypal of met Creditcard. Als de betaling is afgerond ontvangt u ( binnen maximaal 1 uur) een e-mail van ons met  instructies over het aanleveren van de benodigde gegevens.

Kan ik een Digitale Immigratiekaart Curaçao aanvragen voor iemand anders?

Ja, in één aanvraag kunt u gelijk alle medereizigers invullen. Ook in het geval dat u zelf niet meereist kunt u een Digitale Immigratiekaart voor een ander aanvragen. Vanzelfsprekend dient u dan wel over toestemming voor het gebruik van alle gegevens en documenten, benodigd voor het aanvragen van de Digitale Immigratiekaart van desbetreffende reiziger(s) te beschikken.

Kan ik ook een groepsaanvraag doen?

Ja, het is mogelijk om op één aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die samen naar Curaçao reizen. Doordat veel gegevens slechts eenmaal ingevuld hoeven te worden kan dit veel invulwerk besparen.

Mijn Digitale Immigratiekaart is aangevraagd maar ik heb geen e-mail ontvangen , wat nu?

Heeft u na het voldoen van de betaling van uw aanvraag , niet binnen een uur een e-mail van ons ontvangen , check dan eerst de map ongewenste post (spambox). Ook daar geen e-mail ontvangen? Neemt u dan contact met ons op, telefonisch dan wel per e-mail, via de contactpagina.

Wanneer en hoe moet ik de Digitale Immigratiekaart betalen

Na het indienen van het online aanvraagformulier dient u de betaling te voldoen. Dit verloopt automatisch en kunt u doen met:  iDeal, Paypal, Bancontact of creditcard.

Benodigde documenten en gegevens

Welke gegevens moet ik aanleveren voor de aanvraag van de Digitale Immigratiekaart?

Om de Digitale Immigratiekaart aan te vragen dient u:

  • Over een geldig paspoort te beschikken
  • Uw vluchtnummer en datum te weten
  • Uw eerste verblijf kunnen aantonen, bijvoorbeeld een hotelreservering of een adres van familie of vrienden.

Waar moet mijn paspoort aan voldoen?

Het paspoort moet in ieder geval geldig zijn gedurende uw gehele verblijf in Curaçao.

Ik heb de Belgische nationaliteit en ik heb geen Burgerservicenummer (BSN). Wat moet ik invullen?

U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).

Staat er een O(de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?

Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.

Moeten er al overnachtingen en yourway2go geboekt zijn alvorens ik het de Digitale Immigratiekaart aanvraag?

Alvorens u de Digitale Immigratiekaart bij ons aanvraagt dient u uw vluchtdatum, vluchtnummer en uw verblijfsplaats te weten.

Het wijzigen of annuleren van een aanvraag

Ik heb iets fout ingevuld of aangeleverd, wat te doen?

In dit geval neemt u zo snel mogelijk contact met ons op om aan te geven wat er niet op orde is. Of uw visumaanvraag nog kan worden gecorrigeerd is afhankelijk van de aard van de fout en wat de status van uw aanvraag is.

Als mijn aanvraag is geweigerd,krijg ik dan de gemaakte kosten retour?

Nee. De Digitale Immigratiekaart dienen wij vooraf te betalen. Als de douane Curaçao besluit dat u het land niet in mag om welke reden dan ook, kunnen wij deze kosten niet meer terug krijgen.

Overige vragen

Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?

Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw aanvraag over het E-visum Suriname.

Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact met ons op te nemen.

Back To Top