{"id":1375,"date":"2020-03-16T19:23:09","date_gmt":"2020-03-16T19:23:09","guid":{"rendered":"https:\/\/visa4travel.nl\/vakantiediscounter\/?page_id=1375"},"modified":"2021-05-26T14:04:35","modified_gmt":"2021-05-26T12:04:35","slug":"faq-nieuw-zeeland-visum","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/visa4travel.nl\/vakantiediscounter\/faq\/faq-nieuw-zeeland-visum\/","title":{"rendered":"FAQ Nieuw Zeeland visum"},"content":{"rendered":"[vc_row column_spacing=”30″ css=”.vc_custom_1584003132852{margin-top: 30px !important;}”][vc_column width=”1\/3″ css=”.vc_custom_1584006514363{background-color: #f7f7f7 !important;}” el_class=”sidebarFAQ”][vc_empty_space][vc_single_image image=”1081″ img_size=”thumbnail” alignment=”center”][vc_column_text]\n
+31 (0) 85 \u2013 021 81 80<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space] info@visa4travel.nl<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space][\/vc_column][vc_column width=”2\/3″ css=”.vc_custom_1584006947773{margin-right: 35px !important;margin-left: 20px !important;}”][vc_column_text]\n Reizigers die een geldig visum voor Nieuw-Zeeland dan wel een Nieuw-Zeelands of Australisch paspoort bezitten hoeven geen NZeTA aan te vragen.<\/p>\n Lees hier meer over NZeTA aanvragen<\/a> dan wel over het Visum voor Nieuw-Zeeland.<\/a>[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Een NZeTA, wat is het?”]NZeTA is de afkorting voor \u201cNew Zealand electronic Travel Authority\u201d en is een elektronische reisvergunning(visa waiver) voor Nieuw-Zeeland. Als u hier online<\/a> een NZeTA aanvraagt hoeft geen visum aan te laten brengen door de ambassade. De NZeTA wordt, na goedkeuring digitaal aan het paspoort gekoppeld.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Voor welke reizen is het NZeTA geschikt?”]Het NZeTA is geschikt als u, niet langer dan max. 90 dagen aaneengesloten, naar New Zeeland reist voor:<\/p>\n – Een geldig paspoort met de Nederlandse of Belgische nationaliteit\u00a0 bezit dat nog minimaal 3 maanden geldig is n\u00e1 het geplande vertrek<\/u> uit Nieuw Zeeland.<\/p>\n – Maximaal 90 dagen in Nieuw Zeeland te reizen voor toeristische dan wel zakelijk doeleinden of op doorreis te zijn.<\/p>\n – Bij aankomst kunt aantonen dat u over voldoende financi\u00eble middelen beschikt om de reis te kunnen voltooien<\/p>\n – U niet in dienst treed bij een organisatie in Nieuw Zeeland (niet betaald en niet als vrijwilliger)<\/p>\n – Bij uw aankomst in Nieuw Zeeland in het bezit bent van een ticket voor een terug-of doorvlucht naar een land buiten de Nieuw Zeeland om bij de Immigratie dienst aan te kunnen tonen dat u het land weer verlaat.<\/p>\n – Geen bedreiging vormt voor de gezondheid, het welzijn, de beveiliging of de veiligheid van Nieuw Zeeland.<\/p>\n – Geen gevangenisstraf opgelegd mag hebben, of verdacht mag zijn van een feit dat hiertoe kan leiden.<\/p>\n In andere gevallen dient u een regulier visum<\/a> aan te vragen, neem contact<\/a> met ons op voor de mogelijkheden.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moeten kinderen ook een NZeTA aanvragen?”]Ook een kind (met of zonder begeleiding) moet in het bezit zijn van een eigen NZeTA om in Nieuw Zeeland te mogen reizen. Let wel, het is niet mogelijk om een NZeTA aan te vragen voor kinderen die in het paspoort van \u00e9\u00e9n van de ouders staat bijgeschreven. Ieder kind heeft dus zijn \/haar eigen paspoort en NZeTA nodig om in Nieuw Zeeland te mogen reizen. Uiteraard is het wel mogelijk dat ouders het NZeTA aanvragen voor hun kind.<\/p>\n Controleert u voor de aanvraag<\/a> wel of u voldoet aan de voorwaarden<\/a> van het NZeTA[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik een NZeTA aanvragen voor mijn Cruise?”]Ja, iedere reiziger die per water\/zee of lucht aankomt in Nieuw Zeeland moet vooraf een NZeTA aanvragen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Wat kost een NZeTA?”]De Overheid van Nieuw Zeeland heft een toeristenbelasting, genaamd \u201cInternational Visitor Conservation Levy\u201d (IVL) deze belasting kost NZ$ 35,00 en is inbegrepen in onze visumprijs.<\/p>\n Voor de behandeling van uw NZeTA-aanvraag berekenen wij een tarief van \u20ac 42,95 Dit tarief is inclusief BTW, verwerkingskosten,\u00a0 transactiekosten, consulaire kosten en eventuele assistentie bij uw aanvraag.<\/p>\n Indien u gebruik wilt maken van de spoedprocedure<\/a>[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik mijn NZeTA-reistoestemming uitprinten?”]Nee, u hoeft uw NZeTA niet uit te printen, zodra uw NZeTA is goedgekeurd zal deze automatisch worden gedeeld met uw luchtvaartmaatschappij en de immigratiedienst van Nieuw Zeeland.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Zodra de betaling is voldaan nemen wij uw aanvraag in behandeling. U ontvangt altijd, binnen 72 uur(checkt u ook uw map ongewenste post), een e-mail waarin wordt vermeld of uw NZeTA is goedgekeurd dan wel afgekeurd.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Welke informatie is nodig voor een NZeTA voor Nieuw Zeeland aanvraag?”]Het NZeTA aan vragen is eenvoudig, u hoeft alleen het online aanvraagformulier <\/a>in te vullen, belangrijk hierbij is om alvast uw paspoort (dat nog minimaal 3 maanden geldig is na<\/u> uw geplande vertrek uit Nieuw Zeeland) bij de hand te hebben.<\/p>\n Controleert u voor de aanvraag wel of u voldoet aan de voorwaarden<\/a> van het NZeTA.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Wanneer kan een NZeTA voor Nieuw Zeeland aangevraagd worden?”]Doordat het aanvragen via ons online aanvraagformulier<\/a> verloopt kunt u bij ons 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een NZeTA aanvragen. De normale levertijd is 5 werkdagen. Ook kunt u de optie \u201cspoedlevering\u201d aanvinken, \u00a0de aanvraag wordt dan direct in behandeling genomen, wel raden wij u aan om minimaal 72 uur voor uw vertrek het NZeTA aan te vragen. Ondanks dat van alle spoedaanvragen 90% binnen het uur wordt toegekend kan het voorkomen dat door een eventueel manuele controle van een medewerker de immigratiedienst een vertraging van maximaal 72 uur optreedt.<\/p>\n Mocht de aanvraag worden afgekeurd, dan moet een ander soort visum worden aangevraagd<\/a>, wat soms weken kan duren. Daarom raadt de immigratiedienst van Nieuw Zeeland aan om het NZeTA zo vroeg mogelijk aan te vragen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Ik heb nog geen reisplan,aankomst-en vertrekdatum?”]Ook als u nog geen specifiek reisplan heeft kunt u een NZeTA aanvragen, Wel dient het reisdoel<\/u> toeristisch, zakelijk of een overstap te betreffen. Het is dus niet verplicht specifiekere reisplannen, dan bovengenoemde in te dienen bij de aanvraag.<\/p>\n Op het NZeTA aanvraagformulier<\/a> wordt een verwachte aankomstdatum gevraagd, deze mag geschat worden, als de daadwerkelijke datum hier ver vanaf wijkt is dat niet erg.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Is er een spoedprocedure?”]Ja, wij bieden ook een spoedprocedure<\/a> aan, de normale levertijd is 5 werkdagen. Ook kunt u de optie \u201cspoedlevering\u201d aanvinken, \u00a0de aanvraag wordt dan direct in behandeling genomen, wel raden wij u aan om minimaal 72 uur voor uw vertrek het NZeTA aan te vragen. Ondanks dat van alle spoedaanvragen 90% binnen het uur wordt toegekend kan het voorkomen dat door een eventueel manuele controle van een medewerker de immigratiedienst een vertraging van maximaal 72 uur optreedt.<\/p>\n Er kan echter geen enkele garantie worden gegeven op de levertijden<\/a>, ook niet bij een spoedaanvraag.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Als ik een nieuw paspoort heb ,moet ik een nieuwe aanvraag indienen?”]Ja, als u n\u00e1 het toekennen van een NZeTA een nieuw paspoort heeft ontvangen dient u opnieuw een NZeTA aan te vragen.<\/a> Alle gegevens op het NZeTA moeten corresponderen met de gegevens van uw huidige paspoort, waaronder het paspoortnummer(uw oude paspoort in combinatie met een eventueel eerder gekoppelde NZeTA is niet meer geldig).<\/p>\n De Nieuw Zeelandse immigratiedienst geeft helaas geen geld terug als een NZeTA niet wordt gebruikt, ook niet voor een nieuwe NZeTA aanvraag in geval van een nieuw paspoort.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik een NZeTA voor Nieuw Zeeland aanvragen voor iemand anders?”]Ja, in \u00e9\u00e9n aanvraag kunt u gelijk alle medereizigers invullen. Ook in het geval dat u zelf niet meereist kunt u een NZeTA voor een ander aanvragen. Vanzelfsprekend dient u dan wel over toestemming voor het gebruik van alle gegevens en documenten, benodigd voor het aanvragen van een NZeTA, van desbetreffende reiziger(s) te beschikken.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Staat er een O(de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?”]Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter \u201cO\u201d, maar kunnen wel het cijfer \u201c0\u201d bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.<\/p>\n Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) \u201cO\u201d en\/of het cijfer \u201c0\u201d. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”15 Ik ben Statushouder, kan ik een NZeTA voor Nieuw Zeeland aanvragen”]In Nederland wonende statushouders die in het bezit zijn van een verblijfsvergunning kunnen g\u00e9\u00e9n NZeTA aanvragen. Alleen bij een officieel afgegeven Nederlands paspoort mag een reiziger een NZeTA aanvragen.<\/p>\n Bent u een statushouder met wel een verblijfsvergunning maar geen Nederlands paspoort, dan is het alleen mogelijk om met een visum naar Nieuw Zeeland te reizen[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik voor meerdere personen tegelijk een NZeTA of visum voor Nieuw Zeeland aanvragen?”]Ja, het is mogelijk om op \u00e9\u00e9n aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die samen naar Nieuw Zeeland reizen. Doordat veel gegevens slechts eenmaal ingevuld hoeven te worden kan dit veel invulwerk besparen.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Indien er bij de aanvraag een fout is gemaakt, dient u een nieuwe aanvraag te doen. Als de gegevens op uw NZeTA niet overeenkomen met die op uw paspoort dan is uw NZeTA \u00a0niet geldig. Eventuele kosten voor een nieuwe aanvraag zullen voor uw eigen rekening komen.<\/p>\n Hoewel wij van Traveldocs.nl altijd proberen eventuele fouten te detecteren en op te lossen zijn wij onder geen beding verantwoordelijk en\/of aansprakelijk te stellen voor de gegevens die door de aanvrager onjuist dan wel onvolledig zijn ingevuld op het aanvraagformulier.<\/p>\n Ook is het niet<\/u> mogelijk om bij een afgekeurde NZeTA-reistoestemming de gegevens te wijzigen of deze alsnog te annuleren.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik mijn NZeTA nog annuleren?”]Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw NZeTA-aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling\u00a0 vanaf dat moment niet meer mogelijk.<\/p>\n Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe aanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen geheel voor uw eigen rekening.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn NZeTA?”]Wordt uw NZeTA-aanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw NZeTA-reistoestemming.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerci\u00eble doeleinden dan ook. Verder zijn ook de betaalmethoden die wij aanbieden zoals iDEAL,Paypal,bancontact of per creditcard veilige manieren om te betalen.<\/p>\n Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid<\/a> of neem contact<\/a> met ons op.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?”]Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw NZeTA-aanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerci\u00eble doeleinden dan ook.<\/p>\n Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid<\/a> of neem contact<\/a> met ons op.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?”]Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw NZeTA aanvraag.<\/p>\nMail<\/h2>
Algemene vragen over het visum dan wel NZeTA voor Nieuw Zeeland<\/h3>\n
\n
Over het aanvragen van een ETA<\/h3>\n
Vragen over annuleren,wijzigen en eventuele afwijzing<\/h3>\n
Overige vragen<\/h3>\n